Music everywhere!

Musik.

Toner som uppstår genom att en eller flera sträng vibrerar. Rytmiska ljud slagna i en takt som får en att undra hur jävla snabb kan man vara? Texter så originella att man häpnar över textskrivarens påhittighet.

Tyvärr är den populäraste musiken tvärtemot vad jag just skrev. Den är tråkig, texterna är förutsägbara och man kan sjunga med fast man aldrig har hört en sån låt förut. Det gör ont i hjärtat på mig när jag tänker på att den sorts musiken är den som mest tilltalar folk.

Britney Spears, Christina Augilera, Måns Zelmerlöw, Darin, Justin Bieber, Eric Saade, Enrique Iglesias och flera.
Jag vet med säkerhet att ni hört talas om dessa artister och om ni inte har gjort det har ni spenderat hela ert liv i en källare utan tv och internet. 

Jag fullständigt hatar dessa artister! Kan hålla med om att det låter bra, men de har oftast inte skrivit den själva (Britney..) och ibland använder dom till och med auto-tuner (Enrique..). Det blir så fruktansvärt tråkigt i längden och jag förstår faktiskt inte personer som gillar sådan musik. Förlåt om någon tar åt sig nu, men pop kan ta sig i röven!


Nu tänker jag tipsa er om lite riktig musik, musik som bandet själv har skrivit, texter som är intelligenta och känslosamma, musik som jag gillar!

Som många vet tycker jag väldigt mycket om metal och rock, men det som inte så många vet är att jag tycker om väldigt känslosam musik också. Min musiksmak ändrar hela tiden beroende på hur jag mår och känner mig. Har jag nyss gjort slut med en tjej lyssnar jag först på extrem metal och sedan på väldigt sorglig musik och lyssnar på det väldigt länge och så har det nästan alltid varit.

Men nu följer lite musik som jag fullkomligt älskar!

Coldplay

Breaking Benjamin

Celldweller

Gojira

In Fear and Faith

Miss May I

Muse

Nirvana

Parkway Drive

Jeff Buckley

Damien Rice

Lars Winnerbäck



Det här får räcka tills vidare, men det kommer att komma mer! Det kan jag lova er.


Musiken är underbar, den ger mig en sorts lugnande känsla, får mig att glömma bort allt det sorgliga.
Det finns inget skönare än att bara ta gitarren och spela en riktigt bra låt, eller så hittar man på en riktigt bra låt.
Musik är mitt liv och utan den.. skulle jag nog vara död vid det här laget.


"So save your breath, I will not hear
I think I made it very clear
You couldn't hate enough to love
Is that suppose to be enough?
I only wish you weren't my friend
Then i could hurt you in the end
I never claimed to be a saint
My hope was banished long ago
It took the death of hope to let you go"

Kommentarer
Postat av: Torgny

all popmusik är ju inte värdelös? Skulle nog klassa flera av de artister och band som du länkar här som pop, t.ex. coldplay, muse, winnerbäck, jeff buckley osv.

2010-10-25 @ 20:58:29
Postat av: Kevin!

Du vet nog vad jag menar.. med pop menar jag äcklig dunkadunka som man har hört flera gånger förut. Artisterna du skrev har alla skrivit sin egen musik och är originella på sitt eget sätt. Även om dom är populära behöver det inte betyda att det är just genren "pop"

2010-10-25 @ 21:12:22
URL: http://kevoo.blogg.se/
Postat av: Torgny

kolla här http://sv.wikipedia.org/wiki/Pop

2010-10-25 @ 22:37:05
Postat av: Anonym

Slipknot - snuff ?

2010-10-25 @ 22:56:37
URL: http://karlekochuppror.blogg.se/
Postat av: Kevin!

Torgny, lägg av.. Pop för mig är just det jag skrev i mitt inlägg, så sluta definiera vad pop är, för din och min definition är inte densamma.



Annina, rätt svar :)

2010-10-26 @ 00:32:23
URL: http://kevoo.blogg.se/
Postat av: Felix

Heeee-eee-eeeeey, You know you're riight (8)

2010-12-01 @ 20:26:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0