Brrrrrrrrrrr..

Längesen sist.


Ett spel har släppts. Ett spel i mängden av en massa andra spel, men just det här spelet är mer efterfrågat än alla andra. Så efterfrågat att folk köar klockan halv 12 på natten till realese-dagen. En av dessa personer var jag. Spelet var Call of Duty: Black Ops. Spelet är ett skjut-spel och det går helt enkelt ut på att döda varandra. Och varför är det här så mycket roligare än nåt annat spel? Ingen aning, men roligt är det!

Det är ganska konstigt hur spel kan påverka oss människor på det viset att vi till och med köar mitt i natten bara för att ha det. I går satt jag och spelade och såg att över 700000 var online! Och det bara på PS3, så tillsammans med XBOX360 och PC så blir det långt över en miljon (sen har vi dom som inte har Internet men spelar ändå)! Som sitter och dödar varandra. Ganska meningslöst. (enligt statistiken i spelet har alla spelare dödat 0,15% av världens befolkning, på 4 dagar.)

En vanlig matchen i spelet kan se ut lite så här:
Matchen börjar. Spelplanen är liten. BOOM! du är död.
Börjar om. Springer en stund. BOOM! du är död.
Börjar om. Springer en stund, ser en moståndare. Skjuter på honom. BOOM! Headshot! du är död.
Börjar om. Springer omkring lite till. Äntligen ser du en motståndare som inte har sett dig än och går fram och ska kniva honom. Precis när du är framme vid honom skjuter någon dig från sidan och du är död.
Börjar om. Äntligen skjuter du nån och han dör. Du springer vidare. Skjuter en till och en till och en till och en till... Matchen tar slut. Internet har laggat sönder och du åker ur matchen utan att några av dina poäng räknas.

Nog blir man förbannad när sånt händer..

Och jo, som rubriken säger: ni tjejer som har pojkvänner eller försöker få på g med någon så kommer inte få se så mycket av den killen ett tag framöver :)


På tal om nånting helt annat: Vintern närmar sig med stormsteg, bokstavligt talat! Jävligt kallt ute, bilen startar inte för att det e så förbannat kallt och jag fryser händerna av mig! Hade jag inte haft handskar skulle jag vara tvungen att amputera händerna p.g.a förfrysning nu!

Och alla minns onsdagen.. Jag kommer gåendes till min bil när jag ska hem och tänker "jäaavlar vad det snöar!" men inte mer än det. Sätter mig i bilen, får nätt och jämnt igång den, backar ut, kör ut från lusses parkering och testar att bromsa hårt. Bilen fortsatte som om ingenting hände och hade jag inte tagit i vägkanten hade jag fortsatt ner för hela vägen! Försöker köra uppför backen mot ÖHS och bara står på stället och kommer nästan ingen vart. Till slut är jag uppe på jämn nivå och det tog typ 10 minuter.. Jag tänker "Hur satan ska jag komma hem såhär?" så jag glider ner mot Avancia (bokstavligt alltså) och ställer mig där eftersom jag ändå ska jobba.

Allt det där skulle inte ha hänt om jag hade satt på vinterdäck.. Och summerat kan man säga att jag var som Bambi på hal is om ni inte orka läsa hela texten.

Kommentarer
Postat av: N

Oh noo, alltså ni killar och de där jävla spelen :P

2010-11-12 @ 22:59:09
Postat av: Kevin!

hehe, så e det ;)

2010-11-12 @ 23:06:33
URL: http://kevoo.blogg.se/
Postat av: Netti

Hey uppdatera lite nu va! :)

2010-11-25 @ 19:43:12
URL: http://nettih.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0