Back from England!

Så nu är jag tillbaka! Gissar på att många har saknat mig!!

Eller så inte..

Men i alla fall så ska jag berätta långt, utförligt och så detaljrikt som det bara går om min resa till the Great Britain, England, Manchester!

Sprit, fotboll och mera fotboll.

På hemresan hände dock lite mera (och nu bryter jag mot en av mina regler om att jag inte får berätta om vad jag har gjort men skitsamma!) och nu kommer en liten berättelse:


4 män skulle hem efter en resa full med sprit och fotboll. En tog ett flyg och vi tog farväl av honom. 3 män var kvar och dessa män åkte 2 kilometer från Arlanda tills resan fick ett abrupt slut. Bilen dog och vi fällde en tår för den, ty den for till himmelen. Döden kom och hämtade den efter en timme att den hade dött och medans vi tog farväl skickade vi röksignaler om att vi var strandsatta. Efter en halvtimme visste vi att vårt rop på hjälp hade nått fram när en gul bil dök upp från ingenstans och stannade framför oss! Vilken tur vi har, trodde vi. Bilen kördes av en inkompetent, kvinnlig invandrare som inte ens kunde prata svenska! Vi startade färden mot passagen till helvetet och det som egentligen skulle ta en timme tog en och en halvtimme. Skeppet som tog oss till helvetet gick först tre så ytterligare en timme spenderades med att vänta.. vi tog oss varsin korv och gick sedan ombord på skeppet. Till vår förvåning väntade vår döda bil på oss när vi anlänt, så då var det ingen tvekan om att vi kommit till helvetet.


Observera att denna berättelse är lite smått överdriven!


På tal om nånting helt annat: Fotboll.

En boll.
22 spelare.
Delat på 2 två lag.
Det går ut på att få in bollen i den andres mål.

Hur i helvete har den sporten blivit så populär? Jag menar, 20 vuxna män som springer som galningar efter en liten sketen boll och 2 stycken som ska se till att den inte åker in i mål?

75 223 stycken såg på matchen mellan Manchester United och Tottenham. Nästan 3 gånger hela Ålands befolkning! Det är sjukt! Men jag måste erkänna att även om jag inte är så jätte fotbollsintresserad så var det riktigt snygga grejer som hände på plan och stämningen på läktaren var toppen när ungefär 75000 skrek samtidigt!

Men nu ska jag ta och dra åt helvete!


See you in hell!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0